"Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówko" – kampania dla klientów ZUS z mundurowymi
Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część osób w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Kampania „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ma upowszechnić wśród seniorów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.
W Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Rybniku odbyła się akcja profilaktyczna pod hasłem "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo". Rybnicką komendę reprezentowała starszy aspirant Angelika Strzebinczyk zajmująca się na co dzień profilaktyką społeczną wraz z dzielnicowym. Policjanci na wystawionym stoisku profilaktycznym rozmawiali z seniorami oraz udzielali porad na temat ich bezpieczeńśtwa, jak i również promowali Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca osoby korzystające z ZUS, aby bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili rachunki oraz robili zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.
W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ZUS chce pokazać klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Chętni dowiedzą się:
- jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
- jak założyć konto bankowe,
- jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
- o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.
Informacje te zapewnią seniorom bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z internetu, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Przez internet można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”